اثر رژ لب نظریه یا مطالعهای است که به بیان ساده میگوید در بحرانهای اقتصادی وقتی مردم توان به دست آوردن کالاها و خدمات لوکس را ندارند، سراغ کالاهای لوکس ارزانتر میروند.
به عنوان مثال بازار گوشیهای چند ده میلیونی برند داغ میشود. رستورانها شلوغتر میشود. این تعریف ترجمهای شاید بیشتر موضوع را روشن کند.
مصرف کنندگان که از محدودیت های مالی رنج میبرند به روشهایی برای فراموشدرمانی، نسبت به مشکلات مالی خود متوسل میشوند. همین یکی از دلایلی است که باعث می شود رستوران ها و سرگرمیها با قیمت متوسط در هنگام بحران های اقتصادی به خوبی کار کنند.
سلام نادر جان ، خاطره و نوستالژی وبلاگ رو زنده کردی ، از خواندن متن ها لذت بردم ، خیلی عالی و دقیق
با اومدن اپ های موبایلی و شبکه های اجتماعی ، وب سایت های شخصی و وبلاگ ها و فروم ها عین مغازه های داخل محله در مقایسه با هایپرها و مراکز خرید بی رونق شدن و حتی خیلی هاشون از بس مشتری نداشتن به تعطیلی کشیدن ، (مثل ققنوس ) ... دیدن تجربه سایت و وبلاگت اون حس قدیمی رو توی دلم زنده کرد... وقتی فیسبوک و بعدش اینستا اومد عین اون شرکتهایی که با تغییر تکنولوژی سعی میکنن همون محصول قدیمی رو جلو ببرن و نمیخوان تغییر رو باور کنن ، روی وب سایت تعصب داشتم و فعالیتم رو شیفت ندادم روی شبکه های اجتماعی و حالا اثری از اون سایت هم نیست...
سعی میکنم سر بزنم و متن ها رو بخونم ... انشاالله سلامت و شاد و مثل همیشه دست به قلم باشی